TRANSPORT DROGOWY CHŁODNICZY

Przewóz ładunków termicznych to drugi po transporcie ponadnormatywnym najbardziej wymagający transport. Przede wszystkim podlega on większym wymogom sanitarnym i higienicznym szczególnie w stosunku to towarów szybko psujących się. Dodatkowo przez cały czas trwania przewozu (od załadunku po przekazanie do magazynu rozładunkowego) musi być utrzymywana w komorze stała temperatura określona dla danego towaru.

Usługa wymusza na przewoźniku posiadanie specjalnego typu naczep i zestawów wyposażonych między innymi w takie urządzenia jak:

  • termografy – urządzenia cyklicznie rejestrujące na wydruku temperaturę w chłodni podczas transportu
  • system doppelstock – umiejscowione na naczepie dodatkowe szyny, które umożliwiają utworzenie dodatkowego poziomu ładownego
  • system multi temperatura – możliwość podzielenia powierzchni ładownej na komory, w których ustawiona jest różna temperatura, co pozwala na transport kilku rodzajów ładunku wymagających innych warunków termicznych
  • należą do grupy szybko psujących się, tj. owoce, warzywa, ryby, mięso i nabiał oraz ich przetwory;
  • wymagają utrzymania stałej temperatury ze względu na swój skład chemiczny, np. kleje, farby, kosmetyki, leki.
  • naczepy, samochody ciężarowe i busy chłodnie – utrzymują konkretną temperaturę ustawioną w agregacie chłodniczym, w zależności od potrzeb od -20°C lub nie niższym niż +12°C
  • naczepy, samochody ciężarowe i busy izotermy – izolują wnętrze naczepy za pomocą izotermicznych ścian, drzwi, podłóg i dachów (nie posiadają agregatu chłodniczego)
  • cysterny – podobnie jak izotermy izolują wnętrze zbiornika od termicznych czynników zewnętrznych