Reklamacje

W przypadku uszkodzenia przesyłki, jej utraty lub ubytku (gdy szkoda powstała w czasie od przyjęcia przesyłki do przewozu aż do jej wydania) albo kiedy mamy do czynienia z opóźnieniem w przewozie przesyłki, Klienci są uprawnieni do złożenia pisemnej reklamacji, zgodnie z poniższymi informacjami.

Reklamację może złożyć osoba uprawniona. Najczęściej będzie to zleceniodawca lub osoba uprawniona do rozporządzania przesyłką (nadawca lub odbiorca). Roszczenie reklamacyjne winno być złożone w formie pisemnej, w następujących terminach:

  • w dniu rozładunku – przy stwierdzeniu szkody widocznej na rozładunku,
  • nie później niż 5 dni od chwili rozładunku – w przypadku stwierdzenia szkody niewidocznej na rozładunku,
  • nie później niż 14 dni od chwili rozładunku – w przypadku wystąpienia opóźnienia w dostawie.

Do zgłoszenia należy załączyć dokumenty określające stan przesyłki oraz opisać okoliczności powstania szkody/braków.

Reklamacje należy przesłać pocztą na adres:

  • TRACHITEKT sp. z o.o., adres: ul. Ogińskiego 2, 85-092 Bydgoszcz, wraz z dopiskiem „Reklamacja”.
  • Dodatkowo należy przesłać reklamację drogą elektroniczną na adres: reklamacje@trachitekt.pl


Dokumenty niezbędne do złożenia reklamacji (należy je załączyć do zgłoszenia reklamacyjnego):

  • oryginał listu przewozowego z wpisanymi zastrzeżeniami odnośnie przesyłki,
  • protokół szkody (jeśli został sporządzony) – określa on m.in. rodzaj, okoliczności i rozmiar szkody. Jest dokumentem dwustronnym spisanym przez odbiorcę i kierowcę dostarczającego przesyłkę, 
  • kopię faktury handlowej i specyfikacji handlowej towarzyszącej przesyłce, 
  • wyliczenie poniesionej szkody wraz z dowodami wykazującymi szkodę,
  • nazwę banku i numer konta, na które ma zostać przelane ewentualne odszkodowanie,
  • zdjęcia dokumentujące stan przyjęcia przesyłki przez odbiorcę,
  • inne dokumenty potwierdzające zaistnienie szkody.

Brak wyżej wskazanych dokumentów uniemożliwi rozpatrzenie reklamacji. W szczególnych przypadkach spedytor ma prawo żądać dodatkowych dokumentów, koniecznych do rozpatrzenia reklamacji.